Kurum içi yatay geçiş koşulları nelerdir?

(1) Lisans diploma programlarının hazırlık sınıfına, ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.

(2) Öğrenci aynı birimin sadece bir diploma programına yatay geçiş için başvurabilir. Bununla birlikte yatay geçiş için başvuran normal öğretim öğrencisi, başvurduğu diploma programının ikinci öğretimi (İ.Ö) varsa bu programa da başvurabilir.

(3) Kurum içi yatay geçişler ancak aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılabilir.

(4) Kurum içi yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait tüm dersleri almış ve sınavlarını başarmış olmalıdır. Ayrıca genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.00 olması şarttır.

(5) İkinci öğretim diploma programına geçiş yapan öğrenciler ikinci öğretim ücreti öderler.

(6) İkinci öğretimden sadece ikinci öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Ancak, ikinci öğretim diploma programlarından başarı bakımından bulunduğu sınıfın ilk yüzde onuna girerek bir üst sınıfa geçen öğrenciler birinci öğretim diploma programlarına kontenjan dâhilinde yatay geçiş yapabilirler.

(7) Normal veya ikinci öğretim diploma programlarından açık veya uzaktan eğitim veren diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Ancak geçiş yapan öğrenciler geçtikleri programın ücretini öderler.

(8) Öğrencinin yatay geçiş başvurusu yapabilmesi için disiplin cezası almamış olması gerekir.

(9) Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.

(10) Herhangi bir nedenle yıl/yarıyıl kaybı olanların yatay geçiş başvuruları kabul edilmez.